بد نیست شما هم بخوانید

کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی مان شکل می دهند. ما می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت ، انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.برای مثال ما می تونیم از جایگزین های زیر در صحبت هایمون استفاده کنیم :   
به جای
 پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبودبه جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت
به جای
 دستت درد نکنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی
به جای
 ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این که وقت خود را در اختیار من گذاشتیدمتشکرم
به جای
 گرفتارم؛ بگوییم : در فرصت مناسب با شما خواهم بودبه جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟
به جای
 خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده
به جای
 قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما
به جای
 شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه
به جای
 فقیر هستم؛‌بگوییم : ثروت کمی دارم
به جای
 بد نیستم؛ بگوییم : خوب هستم
به جای
 بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست
به جای
 مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم
به جای
 جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود
به جای
 فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه
به جای
 من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم
به جای
 غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای جملاتی از جمله “چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟، چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟، چرا حال مرا نپرسیدی؟ و …. بگوییم” :سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم،  همیشه در قلب من هستی و…

نظرات 12 + ارسال نظر
مجتبی سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:13 ق.ظ

سلام
آفرین به این همه انرژی مثبت سر صبحی آدم رو سر حال می یاره واقعاً این خسته نباشید سر صبح آدمو مترکونه و هرچی فکر می کنم نمی فهمم ملت سر صبح چرا از این اصطلاح استفاده می کنن
ولی انصافاً بعضی از این اصطلاحات رو نمیشه با چیزی جایگزین کرد مثلاً همین پدرم در امد ، دورغ نگو
خوش باشی و پر انرژی

آلن سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:26 ق.ظ

آفرین. باهات موافقم.

مامانگار سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ق.ظ

...مهرنوش جان سلام..
.. دیدی گول خوردم !...
..لطف کن اون کامنت ذوقزدگی از اووووول شدن ام رو تایید نکن عزیز..ممنون...
...خیلی پستت خوب و دلچسب بود...بااینکه این صحبتها همیشه هست..اما هیچوقت هم تکراری نمیشه...
..ما همیشه باید این کلمات و انرژی هاشون رو بکارببریم..همیشه یادمون باشه که موتور حرکت انسان بااین انرژی ها کارمیکنه !...

عاطفه سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:56 ق.ظ http://hayatedustan.blogfa.com/

بعضی هاش به نظرم شعاریه! مثل ثروت کمی دارم! فک کن یارو از بدبختی داره میمیره بگه ثروت کمی دارم!
اگه همه این جملاتو میگفتن دنیای بقیه گلستون میشد ها..

م . ح . م . د سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:03 ق.ظ http://baghema.blogsky.com/

سلام مهرنوش بانو ...

یاد استاد اصول حسابداری ترم 2 افتادم ... آقای رحیمی بود اگر اشتباه نکنم ...

بچه ها که وقتی میگفتن خسته نباشید استاد ، از قصد ادامش میداد ! اما یکی که میگفت " خدا قوت " زودی تعطیلش میکرد ...

دست نوشته های عرفان دیـــوونه سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ب.ظ http://www.6ab.blogfa.com


شکلکا کجا بودن تا حالا
:دی
خوب الان اون کلمه ها جا افتاده دیگه
تا بخوای اینا رو جایگزین کنی پدر ادم در میاد
:دی

هاله بانو سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:44 ب.ظ http://halehsadeghi.persianblog.ir/

مهرنوش جان کاش یاد بگیریم وقتی به هم می رسیم با محبت تر با هم رفتار کنیم ...

آرمـــــ ــــان سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ب.ظ

نمیشه

کرگدن چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:20 ق.ظ

بعله ... درست می فرمائید ...
دیدم از اینجور آدما ... محشرن ...
کم ان ولی هستن ...

کیانا پنج‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ق.ظ http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

اره من واقعن به انرژی مثبت کلمات و در کل قدرت ذهن ایمان دارم
اما خب متاسفانه بعضی کلمات اشتباه توو فرهنگ ما جا افتاده و عوض کردن فرهنگم که ....
اینجا عوض شدن فرهنگ مساوی با کفر قلمداد میشه

خدیجه زائر جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:33 ب.ظ http://480209.persianblog.ir

احسنت......دست مریزاد .......جادوئی دارد کلمه که هنوز همه ی اسرارش فاش نشده........

سرخوش سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:39 ب.ظ http://mojaradesarkhosh.blogsky.com

از این پست هم لذت بردم هم استفاده کردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد